Freshfem.sk
Krása - Produkty

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky

Prinášame ti rozhovor s dievčatami, ktoré stoja za značkou prírodnej kozmetiky 2SIS

6. júl 2017, 10:15
6. júl 2017, 10:15

Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike a vážiš si všetko robené ručne a s láskou, značku 2SIS si určite zamiluješ. Stojí za ňou nápad dvoch kreatívnych sestier Martinky a Katky a my ti s nimi prinášame rozhovor.

 

Ahojte dievčatá, skúste sa nám v krátkosti predstaviť a povedať o sebe pár slov.

M: Volám sa Martina a mojim snom bolo pracovať na niečom, čo ma bude baviť. Ja som tá, čo to všetko mieša a vymýšľa receptúry pre výrobky. Študovala som na strednej škole chemickej, odbor biotechnológia. Na vysokej škole som študovala laboratórne vyšetrovacie metódy v zdravotníctve. Zo štúdia som bola krátko pred jeho ukončením vylúčená. Bohužiaľ, alebo našťastie? Neviem, ale asi to tak malo byť. Jednoznačne to neľutujem a nebyť tohto momentu, pravdepodobne by nikdy nevznikla značka 2SIS cosmetics.

 

K: Mojej sestry prácu cítite na tele a v nose a moju prácu vidíte. Starám sa o vizuálnu stránku našej značky. Som staršia sestra Katy, čaute! Študovala som animovanú tvorbu a grafiku na strednej a neskôr som popri práci študovala marketingovú komunikáciu na vysokej škole. Pracovala som vždy na pozíciách, ktoré sa týkali tvorby čohokoľvek kreatívneho textovo aj vizuálne, od mini vizitiek, printov, scénárov, video produkcie až po corporate identity 2SIS cosmetics. Momentálne som na voľnej nohe, ale oddych zatiaľ nehrozí, pripravujeme sa so značkou na náš highlight “trhovej sezóny”!

 

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky

 

Skúste predstaviť koncept 2SIS cosmetics. Aké výrobky ponúkate a čím sa možno viete odlíšiť od iných, podobných firiem na trhu?

K: Náš koncept je jednoduchosť, ktorú sa snažíme pretaviť do všetkých výstupov značky. Jednoduché, ale zároveň kvalitné prírodné zloženie výrobkov. Minimalistické, ale zároveň hravé prevedenie a balenie produktov. Jednoduché názvy kolekcií, texty a odkazy pre zákazníčky.

V portfóliu máme produkty starostlivosti o telo a vlasy. Momentálne máme “vonku” štyri kolekcie. Každý názov kolekcie má svoje opodstatnenie.

CUCU = sladký cukrík v detskej reči - kolekcia je jahodovo-malinová, ako keby si voňal po ovocíi, proste čistý cukríček

HONEY = miláčik - medová kolekcia, okrem toho, že je veľmi obľúbená, máme od niekoľkých dievčat potvrdené, že pôsobí aj ako afrodiziakum!

LOVENDER = doslovný preklad je “ukončovač lásky” - preto, lebo väčšina mužov levanduľu neznáša, odpudzuje ich, takže s láskou je na chvíľu koniec. Ale naopak, ženy ju úplne zbožňujú, takže treba nájsť kompromis.

TYKOKOS = to je reakcia na kokosovú kolekciu - keď ovoniate, touto zaužívanou slovnou reakciou pomenujete vlastne náš produkt!

 

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky

 

M: Rovnako sa snažíme byť ekologické. Pri výrobe odpad triedime a niektoré obaly posielame dodávateľovi na opätovné naplnenie. Ekológii sa snažíme naučiť aj naše publikum. Napríklad tým, že obaly z produktov môžu ľudia vrátiť tam, kde ich kúpili, alebo zaslať priamo k nám a my vrátený obal znovu použijeme. Čo je podľa nás unikátne je aj to, že vymýšľame, vyrábame, dizajnujeme, fotíme a robíme asi 98% vecí 2SIS cosmetics samé! Vlastne nám s tým všetkým pomáha aj môj priateľ Marek. Čiže, ak ste si mysleli, že máme sedem škriatkov, ktorí mi pomáhajú vyrábať alebo agentúry, ktoré pomáhajú Katy robiť grafiku a fotky, ste na omyle. Všetko je od dvoch sestier, doslova a do písmena.

 

Ktorý je váš najpredávanejší výrobok a prečo je tomu podľa vás tak?

M: Podľa mňa TYKOKOS tuhý šampón a TYKOKOS telové maslo. Je to hit. Jedna blogerka o tom napísala, že je to niečo geniálne. Veľmi sa z toho tešíme. :)

 

K: TYKOKOS kolekcia je najviac podarená, pravdepodobne kvôli vôni a všeobecnej obľúbenosti kokosu. Aj samotný názov kolekcie ľudí veľmi baví, takže každý si nájde niečo, čo sa mu na TYKOKOS páči.

 

Ako, kedy a hlavne prečo vznikol celý nápad 2SIS? Kto vymyslel názov a logo?

M: Sestra raz chcela vyrobiť balzamy na pery ako vianočný darček pre všetky ženy v rodine. Veľmi sa jej nepodarili a ja som ju doslova vysmiala. Stavila sa so mnou, nech vyrobím mydlo. A tu to celé vzniklo. Začalo to malinovým mydlom v tvare srdca. Úplne som si to zamilovala a potom už všetko išlo a stále ide samé. Začala som študovať vlastnosti olejov a ďalších rastlinných produktov. Názov som vymyslela krátko po výrobe prvého mydla. Sedela som v kaviarni a predstavovala si, ako podnikáme. Chcela som aby ten názov bol osobný a zapamätateľný, A tak pri jednej káve vznikol názov 2SIS cosmetics.

 

K: Áno, výsmech som prežila a stávku prehrala! Ale spolu sme to vyhrali, lebo sme vytvorili ideálnu dvojku, kde sa neustále dopĺňame. Takže potom, čo Maťa vymyslela názov a predstavila mi svoj sen, dala mi jednak výzvu k naplneniu sna, a tiež super tému na diplomovku. Počas môjho štúdia na výške, sme začali kreovať, vymýšľať a predstavovať si všetko možné, aj nemožné. Ja som spojila príjemné s užitočným a diplomovka na tému corporate identity (2SIS cosmetics) sa stala v podstate základom pre vznik firmy.

 

Akým spôsobom sa snažíte zviditeľňovať vašu značku?

K: Ako nás napadne a s čím sa stotožníme. Ale samozrejme ako každá súčasná značka prioritne fungujeme v online svete. Okrem vlastnej stránky budujeme základňu fans na facebooku a instagrame. Nadväzujeme spolupráce s rôznymi portálmi, influencermi a po novom aj s médiami.

 

M: Avšak v online sa nedajú naše produkty ovoňať, ani vyskúšať. Preto sa snažíme ísť von na trh za každou kožou. Chodíme medzi ľudí na rôzne markety, handmade trhy a festivaly. Dostávame veľmi pozitívne ohlasy. Veľmi nás povzbudí aj to, keď nám dievčatá povedia, že na trh prišli len kvôli nám, lebo nás chceli spoznať a vyskúšať ďalšie produkty. Teraz nás čaká premiéra na Pohode, takže sa veľmi tešíme!

 

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky 

Boli chvíle, kedy ste ľutovali, že ste sa na to dali a vraveli ste si, že možno by vám bolo lepšie niekde v kancelárií za počítačom?

M: Ja som si to už povedala niekoľkokrát. Avšak vždy si uvedomím, že som šťastná a vďačná za to, že sa môžem venovať veciam, ktoré ma bavia a napĺňajú. Niekto to šťastie alebo odvahu nemá. My sme začínali od nuly, vlastne od mínusu a to boli časy, kedy som si to hovorila najčastejšie. Pomaly to rastie a je krásne sledovať to s vedomím, že je to vlastná práca. Stále sme v začiatkoch a teším sa na to ako to bude ďalej pokračovať.

 

K: Ja som v podstate bola v kancelárií denne, pretože som pracovala na trvalý pracovný pomer. Počas večerov som sa venovala rozbehu firmy a značky. Bolo to náročné obdobie a niekedy som mala stav totálneho vyčerpania, ale nejak som to predýchala. Časom, keď už boli veci ako tak zabehnuté, sa to zastabilizovalo a udržiavam si pracovný “flow” až na pár výnimočných akcií, ako napríklad spomínaná Pohoda a prípravy na ňu. Určite nič neľutujem, pretože vidím, že máme za sebou už kus práce, ktorú ľudia dokážu oceniť, aj keď len malým úsmevom. To nám dáva energiu.

 

Čo je podľa vás najťažšie na podnikaní? Najmä na podnikaní ako je to vaše, kde su prísne hygienické regulácie?

M: Na podnikaní ako takom je najťažšie a zároveň najkrajšie to, že pracujete sám na seba. Ťažké je to, ak máte napríklad nízky, alebo žiadny kapitál, že musíte všetko budovať od nuly. Čo sa týka tohto druhu podnikania, kozmetika je a myslím si, že vždy bude tvrdý biznis. Veď len keď sa prejdete po potravinách, či nákupných centrách, nájdete tam obrovské množstvo značiek kozmetiky.

 

K: Ťažké je dostať sa do povedomia ľudí. V dnešnej dobe, kde na nás útočí odvšadiaľ reklama je to naozaj vysoký level obtiažnosti. Ľudia jej ešte stále veria a stále používajú bežnú kozmetiku, je ťažké ich presvedčiť vyskúšať niečo kvalitné a hlavne bez chémie. Rovnako je tu prítomná konkurencia. Na našom malom trhu je už veľa produktov prírodnej kozmetiky, a preto vnímam aj náročnosť v spôsobe odlíšenia sa od ostatných.

 

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky

 

Je podľa vás ťažšie pre ženy sa prebojovať na trhu ? Stretli ste sa niekedy s takýmto problémom?

M: To si vôbec nemyslím. Veľa žien má úspešné podnikanie, alebo si ho práve založili. Nemyslím si, že by ženy nemali vo svete podnikania svoje miesto. Seba by som opísala ako podnikateľku, ktorá vidí všetko ružovo a vidí každého v dobrom svetle. Preto ma sestra s priateľom musia niekedy držať pri zemi a prinútiť ma pozerať na veci a ľudí realisticky. Niekedy ma to sklame, ale učím sa.

 

K: Kvôli tomu, že sme ženy? V kozmetickom biznise? Absolútne na žiadny problém som nenatrafila a dúfam, že ani nenatrafím. Skôr to vnímam ako výhodu.

 

Kto sa vám stará o marketing a dizajn, kto pre vás fotí?

M: Ja som tá “kožná” sestra a starám sa o obsah, ktorý ulahodí vašej pokožke. Máme tu ale ešte jedného pomocníka, môjho priateľa, ktorý nám pomáha s obchodom.

 

K: Ja som tá “očná” sestra, ktorá sa stará o vizuálne prevedenie a to, čo ulahodí vášmu oku. Čiže fotím, točím, tvorím grafiku a dizajn, píšem texty, vymýšľam stratégiu a tak ďalej. Ale samozrejme si navzájom pomáhame. Niekedy mi Maťa “kafre” do mojich vecí a niekedy ja do jej. Hovoríme si názory na naše nápady a výtvory, takže nie je to len o mne.

 

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky

 

Stretli ste sa niekedy s nejakými nepríjemnými vecami v podnikaní, sklamal vás niekto/niečo počas toho v súvislosti s podnikaním?

M: Áno, sklamali sme sa už pár krát. Najprv to zamrzí, ale potom si človek povie, že to tak má byť a ďalej to netreba riešiť. Príde niekto iný, alebo niečo iné, zaujímavejšie, perspektívnejšie.

 

K: Isté sklamania tu boli, ale vždy som si z nich zobrala nejaký odkaz či ponaučenie. Najhoršie je to, že prídu keď ich nečakáte. Preto treba byť o krok vpred, alebo sa o to aspoň snažiť.

 

Ktorá značka je pre vás inšpiráciou?

M: V časoch, keď to bolo pre mňa iba hobby, bola pre mňa inšpiráciou značka LUSH. V tých časoch som si takisto vravela, že raz budeme podnikať a budeme ako oni, ale 100 krát lepší. Niekedy sa stretneme s reakciami od ľudí, ktorí hovoria: “Jej, to krásne vonia  a je to krásne farebné. Skoro ako LUSH.” Dnes si však hovorím, že si treba ísť svoje, neriešiť konkurenciu a počúvať, čo chcú ľudia. To je najlepšia inšpirácia.

 

K: Nemám konkrétnu značku, ktorá by ma doslova inšpirovala. Snažím sa mať otvorené oči a vnímať čo najviac. Inšpiruje ma akýkoľvek dizajn, umenie, fotka, čokoľvek z čoho si odnesiem nejaký message. Za top zdroj považujem Instagram, ale top topov je život. Veď sa rozhliadnite okolo seba - ulice, ľudia, farby, tvary, mesto, hory, to všetko je najemotívnejšia studnica zážitku a o tom je inšpirácia.

 

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky

 

Mate čas aj na súkromný život alebo ste celý život zasvätili svojej práci?

M: Môj súkromný život je zároveň aj pracovný. Pracujem z domu, kde máme svoju výrobňu, sklad, kanceláriu, všetko. Takisto nám veľmi pomáha môj priateľ, takže sme stále spolu. Denne riešime kopec vecí, vyrábame, vymýšľame a nenudíme sa. Keď potrebujeme oddych, tak si oddýchneme, na chvíľu všetko odložíme. Mne sa tento život páči a som spokojná.

 

K: Ja mám veľký problém prestať pracovať. Aj keď sa tvárim, že oddychujem napríklad pri jazere na pláži, tak mi hlava stále pracuje. Som veľmi zádumčivá osoba, ktorá má svoj svet a do neho bohužiaľ patrí aj intenzívna práca s myšlienkami. Najviac ma hnevajú nedokončené veci, od ktorých sa neviem potom odpútať a beriem si ich všade so sebou. Preto sa snažím mať čistý stôl a potom je aj relax relaxom a život životom. Je to so mnou asi ťažké! 

 

Čo plánujete ďalej? Čoho sa od vás môžeme dočkať v blízkej budúcnosti?

M: Plánov je kopec. Nechceme všetko predradiť. Ale už v najbližších dňoch predstavíme limitovanú edíciu balíčkov na festivaly, dovolenky, stanovačky, výlety a iné letné aktivity, ktoré máme všetci radi.

 

K: Keby sme dostali jedno euro za každý nápad, ktorý máme v šuflíku, tak nemusíme robiť niekoľko rokov! (smiech) Najradšej by sme do sveta vykričali všetko, ale sme na Slovensku a tu nám všetci rozumejú, tak si to radšej necháme zatiaľ v tom šuflíku. Ale keď ste to vy, Refresher ľudia, posúvam info, že máme pripravené dve nové veľmi špeciálne kolekcie, ktoré uzrú svetlo sveta čoskoro.

 

Vyhodili ju zo školy, tak rozbehla vlastný biznis so sestrou. Ak máš obľubu v prírodnej kozmetike, prečítaj si príbeh tejto slovenskej značky

 

Ďakujeme za váš čas a želáme veľa úspechov s vašou značkou:)

 

Ak sa chceš o dievčatách a ich výrobkoch dozvedieť viac, klikni na ich web.

 

 

 

 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.